•
19 april 2024
•
Schiphol renoveert Kaagbaan, compensatieregeling voor omwonenden
Ieder jaar gaat één van de start- en landingsbanen van Schiphol in groot onderhoud. Dit jaar was het de beurt aan de Kaagbaan. Het groot onderhoud vindt plaats tussen 19 februari en 25 april. Door de werkzaamheden aan de Kaagbaan, maakt het vliegverkeer in deze periode gebruik van andere start- en landingsbanen waardoor omwonenden extra hinder kunnen ervaren.
Compensatieregeling
Schiphol vindt het vervelend dat omwonenden meer geluidshinder kunnen ervaren. Dit kan helaas niet altijd worden weggenomen, daarom wilde Schiphol een tegemoetkoming geven aan omwonenden. Ruim 50.000 huishoudens ontvingen een brief op de deurmat. In deze brief kregen zij het aanbod een geschenk uit te zoeken uit een speciale Schiphol webshop. Schiphol is met ons de samenwerking aangegaan om dit te kunnen realiseren.
Schiphol is met ons de samenwerking aangegaan om dit te kunnen realiseren.
Samen met Impress, die gespecialiseerd zijn in het verzorgen van gepersonaliseerde communicatie, werd een brief voorbereid met daarin een unieke code. De codes en adressen werden aan elkaar gekoppeld. Per adres was één code beschikbaar. De tegemoetkoming betreft een webshop met daarin keuze uit ongeveer 30 cadeaus, zoals een taart van de lokale bakkerij, een boek & blad cadeaukaart, een wijnpakket of familie-uitjes in de buurt. Ook biedt de webshop de keuze om een bedrag te doneren aan de Voedselbank in één van de betrokken gemeentes. Het geschenk wordt thuisbezorgd binnen 5 werkdagen of kan online verzilverd worden (bij keuze van een donatie of voucher).
James Online Keuzecadeaus
Om dit project goed te kunnen realiseren zijn korte lijntjes binnen dit proces heel belangrijk. Manager James Keuzecadeaus Peter Kooiman kan dit bevestigen: “Een goede voorbereiding en duidelijke afspraken met Schiphol zorgen ervoor dat onze klantenservice bijna alle vragen direct én op een passende wijze kan beantwoorden”.
Op de ingerichte online portal is er ruime keuze aan cadeaus en online vouchers. Peter vertelt: “De diversiteit van het assortiment is goed van pas gekomen. We zien dat alle geschenken goed gekozen worden al heb je natuurlijk mooie uitschieters zoals de cadeaubon voor een taart van een lokale bakkerij. Die zijn zeker blij met deze actie, want er zijn inmiddels al ruim 2000 taarten besteld!”